Program (ŠVP) Počítačová grafika a animace
Obor Ekonomika a podnikání, 63-41-M/01
Délka a forma vzdělávání čtyřleté denní
Charakteristika ŠVP tvorba různých počítačových aplikací s použitím moderních technologií, počítačová animace a počítačová grafika
Předmětová skladba všeobecně vzdělávací, ekonomické a odborné předměty
Odborné předměty Počítačová animace, Webová vorba, Grafický design, Počítačová grafika, Digitální fotografie, Marketing a reklama, Dějiny umění a další
Předmět Počítačová animace se vyučuje od 2. do 4. ročníku. Výuka založená na praktických cvičeních v animačních programech je doplňována teoretickým výkladem principů, technologie a postupů v oblasti počítačové animace. Studentům jsou zadávány společná i individuální zadaní - témata pro realizaci animací.
Výuka je zaměřena na výrobu počítačově animovaných filmů, zaměřuje se na specifika 3D animace. Propojuje tvůrčí práci s audiovizuálními prostředky, především s videem, zvukovým záznamem a dalšími interaktivními formami.
Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty se základními animačními technikami, programy a principy animace, které posléze využijí v praktických cvičeních.
Obsahový okruh navazuje na grafické výukové programy vzdělávání a využívá znalostí z předmětů Počítačové grafiky. Důraz se klade na praktické, technické a obsahové zvládnutí přípravy a realizace krátkého animovaného filmu.
Předmět Grafický design se vyučuje ve 3. a 4. ročníku v rozsahu 2 hodin týdně. Předmět vychází z předmětu Počítačová grafika a předmětů Kreativní komunikace a Digitální fotografie. Grafický design je pak ve vyšším ročníku úzce propojen s předmětem Počítačová animace. Obsahem předmětu jsou pravidla grafického designu a jejích použití v prostředí počítačových programů. Žáci získají znalosti o pravidlech sazby, historických souvislostech oboru a tradičních i nových přístupech k designu.
Výuka je zaměřena jak teoreticky, kdy se jedná především o získávání nových poznatků ohledně grafických programů a historických či současných vzorů v grafickém designu, tak i prakticky, kde jde o ověřování nových znalostí při řešení praktických úkolů.
Obsahem předmětu jsou pravidla grafického designu a jejích použití v prostředí počítačových programů. Žáci získají znalosti o pravidlech sazby, historických souvislostech oboru a tradičních i nových přístupech k designu.
Předmět Počítačová grafika se vyučuje v 1. a v 2. ročníku v rozsahu 2 hodin týdně. Obsah předmětu je významně propojen s předměty Digitální fotografie a Kreativní komunikace, které se vyučují v 1. a 2. ročníku. Na Počítačovou grafiku navazuje ve třetím ročníku předmět dále Grafický design. Výuka je zaměřena jak teoreticky, tzn. získávání nových poznatků ohledně grafických programů a historických či současných vzorů v grafickém designu, tak i prakticky, tzn. ověřování nových znalostí v praktických úkolech. Aktivita žáků je podněcována zadáváním samostatných prací nebo projektovým vyučováním.
Obsah učiva v sobě pojí znalosti informačních technologii s rozvíjením estetického cítění. Žáci se zorientují v prostředí počítačové grafiky. Získají znalosti o práci s grafickými materiály v řadě grafických programů a způsobech efektivního propojení programů mezi sebou. Důraz je také kladen na dobrý přehled v oblasti současné vizuální kultury a komunikace.