Rozložení učiva
Struktura obsahu učiva zahrnuje všeobecné vzdělávací předměty i odborně profilující předměty.
V nižších ročnících jsou předměty koncipovány tak, aby žáci zvládli základní výtvarné dovednosti a techniky a přitom se rozvíjela jejich estetická tvořivost. Získané znalosti si pak žáci ověřují během práce na nejrůznějších kompozičních cvičeních, které jsou v jednotlivých předmětech zadávány.
Zaměření studia
Specifická odborná příprava absolventa spočívá v seznámení se základními pojmy z oblasti kresby, grafiky, grafického a užitého designu, fotografie, výtvarnictví a jejich aplikací během tvůrčí práce na projektech. Ve vyšších ročnících je tedy výuka zaměřena na vlastní tvorbu a získávání a rozvoj znalostí a dovedností souvisejících přímo se studovaným oborem a jeho zaměřením. V průběhu vzdělávání se klade důraz na rozvíjení estetického cítění a na uplatnění individuálních kreativních schopností, které jsou nezbytné pro vlastní tvorbu. Ve spojení s dalšími předměty získávají žáci kulturně-historický přehled důležitý pro jejich profesionální orientaci.
Odborné předměty (počet týdenních hodin)
A) Profilové předměty
předmět |
1. ročník |
2. ročník |
3. ročník |
4. ročník |
celkem |
Umění a nová média |
|
|
|
2 |
2 |
Digitální fotografie |
4 |
2 |
|
|
6 |
Výtvarná tvorba |
3 |
3 |
3 |
3 |
12 |
Technologie a modelování |
3 |
3 |
|
|
6 |
Základy polygrafie |
2 |
|
|
|
2 |
Dějiny umění |
|
3 |
3 |
3 |
9 |
Počítačová grafika |
2 |
2 |
|
|
4 |
Kaligrafie |
2 | 2 | |||
Figurální kresba |
|
|
4 |
|
4 |
Grafický design |
|
|
4 |
4 |
8 |
Užitý design |
|
4 |
6 |
6 |
16 |
B) Ekonomické předměty
předmět |
1. ročník |
2. ročník |
3. ročník |
4. ročník |
celkem |
Podniková ekonomika |
2 |
|
|
|
2 |
Marketing a reklama |
|
|
2 |
2 |
4 |